خانه / تربیتی ، اجتماعی / شادی وآرامش همین نزدیکی ست , گامهائی موثر برای آرامش وشاد زیستن
شادی وآرامش همین نزدیکی ست , گامهائی موثر برای آرامش وشاد زیستن

شادی وآرامش همین نزدیکی ست , گامهائی موثر برای آرامش وشاد زیستن

شادی وآرامش همین نزدیکی ست , گامهائی موثر برای آرامش وشاد زیستن


۱- بر سكوت متمركز شويد، هنگامي كه سكوت فرا رسيد ، در آن  زندگي كنيد. بكوشيد به هرجا كه مي رويد ، پيك آرامش باشيد. مردمان سخت كوش ، هرگز به كار بيهوده و آنچه سرگرمي است نمي پردازند. با اين همه بدانيد، زماني كه به كار سرگرم كننده روي مي آوريد ، زماني است كه تباه نمي شود.

۲- هميشه تمايل بر اين است كه در دگرگوني هاي زندگي ، بر رويدادي آزار دهنده متمركز شويم. از استرس هاي خويش هراس مكنيد و گاه تغييرات را بپذيريد.

۳- زيباترين ظرف ميوه خوري را پر از ميوه كنيد ، خوردن ميوه استرس را كاهش مي دهد. با خوردن ميوه بيشتر، احساس آرامش مي كنيد.
   
۴- هر كاري را ده دقيقه زودتر آغاز كنيد، اين كار به ويژه در سفر، شما را از استرس دير رسيدن دور مي كند. در اين راه  ده دقيقه آرام در اختيار شماست. ده دقيقه پيش از آن كه دل مشغولي بعدي فرا رسد.

۵-  بدترين تشويش ها با آينده پيوند دارد ، تشويش به مشكلي كه هنوز فرا نرسيده است. به اينك و حال بينديشيد و از استرس دوري جوييد.

۶-  در برخورد با مردمان و رويدادها تمرين كنيد تا بهترين را ببينيد. با اين كار از بدبيني ، دور و مثبت گرا مي شويد. مثبت گرايي و خوش بيني به آرامش مي انجامد.
   

۷-  در اتاق خود آيينه اي بزرگ و زيبا بياويزيد، به هنگام ملال روبروي آن بايستيد، به خود نگاه كنيد و لبخند بزنيد. حاصل اين كار آرامش است.

۸-  برتر بودن را به ديگران وانهيد و از پيامد آن شگفت زده شويد. از آن چه هستيد خشنود باشيد. گاه اين كار، تن آرامي شما را بيشتر مي كند.

۹-  دريغ بردن بر گذشته نابخردانه است. گذشته فقط در خاطر شما است. توجه بدين واقعيت شما را آرام مي كند.

۱۰-  آرامش را از كودكان بياموزيد. ببينيد آنها چگونه از هر لحظه خويش لذت مي برند. همچون كودكان باشيد و به آرامش دست يابيد.

۱۱-  به انديشه هاي آرام بخش روي آوريد؛ صحنه هاي آرام بخش را تصور كنيد ، نوايي آرام بخش را به خاطر بياوريد و ببينيد چگونه دگرگون مي شويد.

۱۲- بي نظمي هاي فيزيكي تنش آفرين است، آشفتگي زدايي راهي است به آرامش.

۱۳-  پرنده اي زيبا يا حيواني كوچك را در خانه نگه داريد. بدو مهر بورزيد و از اين راه ، دست ياري براي راهيابي به آرامش بيابيد.

۱۴-  احساس ناخوشايند به ديگران، شما را آزار مي دهد نه ديگران را. به خاطر آرامش خويش بخشنده باشيد.

۱۵-   گاهي با خويش خلوت كنيد. در را ببنديد و به نيازها و مسئوليت هاي خويش بينديشيد؛ هر روز دست كم زماني را صرف اين كار كنيد.

 

برای مشاهده دیگر مطالب بخش "تربیتی اجتماعی" کلیک نمائید

عضویت در کانال طوبای معرفت / کلیک نمائید

بازگشت به صفحه اصلی

 

همچنین ببینید

جذابیت "شبکه های اجتمای"برای آدمهای "خود شیفته"

جذابیت “شبکه های اجتمای”برای آدمهای “خود شیفته”

جذابیت "شبکه های اجتمای"برای آدمهای "خود شیفته" آیا واقعا شبکه‌های اجتماعی برای آدم‌های خوش‌شیفته جذاب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.